vrijdag, juli 11, 2025
Home Blog Pagina 77

Iris Hond: pianiste, haar liefdesleven en haar achtergrond

0

Iris Hond is een Nederlandse pianiste, componiste, tekstschrijfster en zangeres. Ze werd geboren in Harderwijk in 1987.

Op 3-jarige leeftijd al begonnen met pianospelen

Iris had vanaf een zeer jonge leeftijd al talent en liefde voor muziek. Zo begon ze al op haar 3e met pianospelen. Op haar 12e begon Iris aan het ArtEZ Conservatorium in Zwolle. Toen Iris 14 jaar was ging ze naar het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Ze begon hier op de afdeling Jong Talent. Door de flinke reisafstand verbleef ze tijdens haar studie bij diverse gastgezinnen, waar ze zich nooit helemaal thuis voelde. In gesprek met JAN magazine stelde ze zelfs in een gastgezin te zijn misbruikt.

Summa cum laude afgestudeerd

Tijdens haar studie werd Iris al bekend bij het grote publiek als huispianiste bij het programma De tiende van Tijl, te zien op AVRO. In 2009 speelde ze twee avonden als voorprogramma voor Diana Ross in het GelreDome. Voordat ze afstudeerde, tekende Iris al een contract bij Decca Records. In 2013 studeerde ze summa cum laude af voor haar master Klassiek Piano.

Theatertournees en albums

Vanaf dat moment ging de carrière van Iris van start, zowel als concertpianiste als componiste. Vanaf 2017 is ze iedere jaar te zien in diverse theaters met haar theatervoorstellingen, genaamd Dear World, Bewogen en Home. In 2013 brengt Iris haar debuutalbum uit genaamd, Iris. Ze woonde in 2013 ook een aantal jaren in de Verenigde Staten waar ze samen met Patrick Leonard werk, een bekende producer en componist. In 2016 brengt Iris haar tweede album uit, genaamd Dear World, met eigen geschreven composities.

Het liefdesleven van Iris Hond

In 2019 ging Iris in het programma Iris en de 12 dates op zoek naar haar ware liefde. Ze had een leuke klik met deelnemer Arne, maar helaas heeft dit niet tot een echte relatie geleid.

In 2019 kwam ook aan het licht dat Marco Borsato in het verleden een korte affaire met Iris Hond heeft gehad. Voor de populaire zanger was het één van de redenen voor zijn scheiding met Leontien. Over de affaire vertelde ze in Libelle: ,,We konden goed met elkaar praten in een periode waarin het in ons beider leven ontzettend moeilijk liep. Ergens in dat contact is het toen verder gegaan dan we vooraf hadden gedacht. Dat had niet moeten gebeuren, maar we kunnen het niet meer terugdraaien. We hebben erkend wat er is gebeurd en benadrukt dat het kortstondig was.”

Volgens Story had Iris Hond eerder ook ‘iets’ met cabaretier Javier Guzman. Guzman zou dat hebben bevestigd: ,,Ja, wat doet dat ertoe?” Daarnaast suggereert het roddelblad dat ze ook een affaire zou hebben gehad met Matthijs van Nieuwkerk, maar dat verhaal werd door hun beider management met klem ontkend.

Lisette Wellens: Goedemorgen Nederland-presentatrice, haar privéleven en haar afkomst

Lisette Wellens (12 april 1987) is een journaliste en presentatrice. Ze studeerde aan de Hogeschool voor Journalistiek in Utrecht waar ze in 2009 cum laude afstudeerde. Naar haar studie werkte ze eerst achter de schermen aan de actualiteit. Ze ging naar Curaçao en werkte daar voor het Jeugdjournaal en de Wereldomroep.  Toen ze terugkwam in Nederland, werkte ze bij Hart van Nederland en het Jeugdjournaal. Uiteindelijk gaf RTL Live een gezicht aan deze journaliste. Sindsdien is Lisette ook presentatrice voor Goedemorgen Nederland, AT5 en het radioprogramma ’t Wordt nu Laat op NPO 2. 

Worstelen met discriminatie

Lisette Wellens is het kind van een zwarte moeder uit Curaçao en een witte Nederlandse vader, waardoor ze zelf van gemixte afkomst is. Daardoor heeft ze zelf af en toe moeite om haar identiteit te vinden. Ze voelt zich niet zwart, maar ook niet blank. Het delen van familiefoto’s op sociale media heeft het nodige losgemaakt. Ze kreeg racistische opmerkingen en vooroordelen. Ze heeft daar mensen op aangesproken, maar de reacties daarop waren niet altijd fijn. Ze zou te gevoelig zijn. Lisette voelt het echter als haar plicht om mensen zich bewust te maken van hetgeen ze zeggen. Als ze haar mond zou houden, voelt het voor haar als het in stand zou houden van racisme, zo vertelde ze in Flair.

Het privéleven van Lisette Wellens

Lisette Wellens heeft een flinke schok te verduren gekregen in haar jeugd. Op haar zestiende overleed haar vader toen hij 46 jaar oud was, niet veel ouder dan haar huidige vriend Alwin. Daardoor leeft Lisette haar leven zonder uitstel. Door de dood van haar vader is ze zich ervan bewust geworden dat het leven zomaar over kan zijn en wacht ze niet zomaar iets af. Toen ze afgewezen werd voor twee toneelopleidingen, nam ze geen tussenjaar om zaken te heroverwegen, maar ging ze journalistiek studeren. Een leven zonder pauze komt in meer dingen van Lisettes dagelijks leven terug. Ze geeft aan dat ze -mede door haar ADHD- weinig slaap nodig heeft en altijd met van alles en nog wat bezig kan en wil zijn. Wat dat betreft past haar duizendpootcarrière in de journalistiek goed bij haar.

YouTubers | Wie zijn de bekendste, wat verdienen ze en hoe word jij YouTuber?

0

Tegenwoordig hoef je niet meer goed te kunnen zingen of in een film uit Hollywood te spelen om wereldberoemd te worden. Veel mensen hebben nu namelijk al genoeg aan een selfiecamera, een vlotte babbel en een account op een videoplatform. YouTubers zijn hot en hebben van over de hele wereld miljoenen fans. Ook in Nederland kunnen we hierin een graantje meepikken, maar hoe is dit allemaal ontstaan? In dit artikel duiken we in de nog korte geschiedenis van YouTubers en wat ervoor zorgt dat zij zoveel succes kunnen hebben.

Wat is een YouTuber en hoe word ik YouTuber?

De term YouTuber is iets van de laatste jaren, omdat ervoor nog niemand echt onder deze categorie hoorde. Maar wat is een YouTuber en hoe wat maakt een YouTuber meer uniek dan iemand anders die voor zijn beroep video’s maakt?

Een YouTuber is iemand die voor zijn of haar beroep video’s maakt op een regelmatige basis. Deze video’s gaan over een bepaald onderwerp waarover de maker meerdere video’s kan maken, vaak snel achter elkaar. Bekende voorbeelden van dit soort onderwerpen zijn make-up tutorials, videogames, gezondheidstips op het gebied van fitness en een kijkje in het dagelijks leven van de YouTuber zelf. Deze video’s zijn vaak niet al te erg lang, meestal tussen de 10 en 20 minuten, en staan ook wel bekend onder de naam vlogs.

Het grote verschil tussen een gewone vlogger en een YouTuber is het kanaal. Zoals de naam al doet vermoeden, gebruikt een YouTuber voornamelijk YouTube om zijn of haar video’s op te plaatsen. Het gebruik van andere vormen van social media, zoals Instagram en Snapchat, worden vooral gebruikt als aankondiging voor nieuwe vlogs of voor kleine videootjes tussendoor, die te kort zijn om helemaal op YouTube te zetten of bedoeld zijn als video tussendoor.

Dit zijn de bekendste Nederlandse YouTubers

YouTube is een uit Amerika komend videoplatform dat over de hele wereld gebruikt wordt om video’s te kijken en ook om ze te plaatsen. Hiervoor heb je alleen een Gmail-account nodig. De meeste YouTubers komen oorspronkelijk uit de Verenigde Staten, maar vooral voor jonge kinderen die nog niet zo goed Nederlands kunnen ontstond er een enorm gat in de markt dat door veel fanatieke jonge mensen is ingevuld.

De eerste bekende Nederlandse YouTubester is bij uitstek Enzo Knol. Deze jonge YouTuber is vooral bekend door het op een enthousiaste manier laten zien hoe zijn dagelijkse leven eruitziet. De meeste mensen zouden toen hij begon Enzo Knol voor gek verklaren dat hij zichzelf filmt tijdens het ontbijt, maar tegenwoordig kan hij hier alleen om lachen. Zo heeft hij al meer dan 2,5 miljoen volgers (personen die zich hebben geabonneerd op zijn YouTubekanaal) en dat is voor iemand die zijn video’s in het Nederlands inspreekt ontzettend veel. Na Enzo Knol volgden er veel andere jongens en meisjes in zijn voetsporen, waar Kalvijn en Anna Nooshin toch wel de bekendste voorbeelden zijn.

Maar niet alleen in het Nederlands hebben de Hollandse YouTubers succes. Het beste voorbeeld hiervan is Nikkie de Jager, die met haar kanaal NikkieTutorials in het Engels make-uptips geeft en vaak heen en weer vliegt naar de VS om hier de visagiste te zijn van grote Amerikaanse sterren.

Hoe verdien je als YouTuber geld?

Het klinkt natuurlijk hartstikke leuk, een beetje filmpjes maken en op het internet zetten als een fulltimebaan, maar hoe kunnen YouTubers rondkomen van hun bestaan achter de camera? En ook zoveel, want als je de dikke auto’s en luxueuze modeaccessoires moet geloven die in de vlogs te zien zijn hoeven deze online sterren niet om een bijstandsuitkering te vragen.

Een YouTuber verdient op twee verschillende manieren geld. Een directe en een meer indirecte manier. De directe manier is natuurlijk via YouTube zelf. Je kunt namelijk geld verdienen aan je video’s op YouTube zelf. Het kan alleen wel even duren voordat dit ook daadwerkelijk uitbetaalt. Je hebt een grote hoeveelheid volgers nodig en je video’s moeten vaak bekeken worden (het aantal views). Zodra je op een langdurige basis veel views krijgt, wil YouTube je hiervoor belonen door je geld te geven bij iedere zoveel views. Dit is meestal 1000 euro per miljoen views. Het kan even duren voordat je dit bereikt hebt en deze uitbetaling kan soms wat laag zijn, zeker als de YouTuber een luxe leventje wil leiden zoals die naar buiten wil uitstralen.

Daarom is de meer indirecte manier de vaak wat meer afhankelijke manier om geld te verdienen. Dit is door middel van sponsors. Omdat YouTubers steeds populairder worden zien bedrijven dit ook in. Als hun doelgroep dan ook naar de vlogs van de YouTubers kijkt, is het een goed idee om een deal te sluiten met de YouTuber. De ondernemer geeft de vlogger dan geld in ruil voor dat de YouTuber het bedrijf of diens product of dienst aanprijst. Dit kan op een directe manier, waarin de YouTuber nadrukkelijk zegt dat deze video is gesponsord door het bedrijf, of wat meer indirect, doordat de YouTubester positief over het product praat of bijvoorbeeld het drankje duidelijk in beeld aan het drinken is. Echter is de indirecte manier zonder aan te geven dat er een sponsor achter zit tegenwoordig niet meer toegestaan.

Tot slot kunnen YouTubers ook geld verdienen aan merchandise, waaronder shirtjes, petjes en andere hebbedingetjes met het logo of een bekende uitspraak van de vlogger.

Hoeveel verdienen de bekende YouTubers?

Als je kijkt naar de inkomstenbronnen van een YouTuber, dan zou je kunnen denken dat de meeste niet bepaald veel verdienen en misschien net boven modaal uitkomen. Maar dit is verre van de waarheid. Als je bekend bent op YouTube kun je namelijk een enorm bedrag verdienen.

De grootste en bekendste YouTuber ter wereld is PewDiePie. Een jongeman uit Zweden die bekend is geraakt omdat hij op een zeer unieke manier videogames speelt en voorziet van commentaar. Zijn profiel was tot en met april 2019 het grootste kanaal op heel YouTube, met meer dan 70 miljoen volgers van over de hele wereld. Hierdoor kon hij tot wel 10,6 miljoen euro per jaar binnen harken. Een bedrag waar veel mensen met een kantoor van hopen het ooit bij elkaar te verdienen. En zelfs hiermee is hij niet de best verdienende YouTubester die er rondloopt, want hij is ingehaald door Daniel Middleton, die met zijn profiel DanTDM vergelijkbaar commentaar geeft op het spel Minecraft. Hiermee verdient Daniel tot wel 14,6 miljoen euro!

De Nederlandse YouTubers komen niet in de buurt van deze bedragen, maar hoeven ook niet op een houtje te bijten. Kijk bijvoorbeeld naar Enzo Knol. Van hem wordt beweerd dat hij al ruim 4 miljoen euro heeft verdiend aan zijn video’s. NikkieTutorials wordt overal zelfs nog succesvoller genoemd, maar exacte bedragen zijn hierover niet bekend. Wel is bekend dat je voor een samenwerking met haar ruim 26 duizend euro kwijt kunt zijn, en aangezien ze volle agenda heeft zijn er genoeg mensen die dit bedrag bereid zijn te betalen. Een grote derde naam is de videogamecommentator Kwebbelkop, die met zijn Engelse commentaar tienduizenden euro’s per video weet te verdienen.

Wie is de bekendste Nederlandse YouTuber?

Zoals je van hierboven al kunt concluderen zijn vooral Enzo Knol, Nikkie de Jager en Kwebbelkop de marktleiders van de Nederlandse YouTubewereld. Het grootste verschil tussen hun is dat ze alle drie een andere deelmarkt tot zich hebben (lifestyle, make-up en videogames), waardoor veel fans van de één niet zo snel bij de ander hoeven te kijken. Maar als iemand fan is van een bepaalde YouTuber, dan betekent het niet dat je geen volger kan zijn van een andere.

Daarnaast krijgen de fulltime vloggers veel concurrentie vanuit de meer traditionele vormen van media. Veel beroemdheden zoals zangers, acteurs en presentatoren hebben het maken van vlogs als nevenfunctie erbij genomen, om zo de fans beter aan zich te laten binden. Als je dan fan bent van de BN’er op tv of op de radio, dan ga je die meestal ook volgen als vlogger. Je ziet daarom tussen de Enzo’s en de Nikkies ook steeds vaker de Chantals, de Jans en de Olcays langskomen.

Roos Moggré: EenVandaag presentatrice, haar privéleven en haar achtergrond

Roos Moggré is een Nederlandse presentatrice, journaliste en nieuwslezeres. Ze werd geboren in Strijen in 1981. Ze gaat journalistiek studeren aan de Hogeschool in Utrecht met als specialisatie internationale betrekkingen. Ze verblijft voor haar studie enkele maanden in de Verenigde Staten.

Radio M Utrecht

Na haar studie begint Roos met werken als verslaggeefster bij Radio M Utrecht. Daarna gaat ze aan de slag bij RTV Utrecht als verslaggeefster en presentatrice. Ze presenteerde hier onder andere de programma’s U Vandaag en Vitamine U. Daarnaast werkt ze mee aan programma’s als Stand.nl en NOVA.

NOS Jeugdjournaal

In 2008 stapt Roos over naar de NOS. Hier wordt ze een van de nieuwe vaste presentatoren van het NOS Jeugdjournaal. Ze presenteerde bij de NOS ook de uitzending rondom het evenement ‘Dance4Life’. In 2010 maakt ze haar debuut als presentatrice bij het NOS Journaal.

Presentatrice EenVandaag

In 2014 maakt Roos Moggré de overstap naar omroep WNL. Ze wordt hier presentatrice van het programma Vandaag de dag. Sinds 2018 presenteert ze het programma EenVandaag, zowel op televisie en radio. In 2020 wordt ook bekend dat Roos samen met Andrew Makkinga de persconferentie gaat presenteren rondom het Eurovisie Songfestival in 2020.

Het privéleven van Roos Moggré

In 2018 trouwt Roos Moggré met haar man Donatello Piras in Italië. Donatello Piras is een dagvoorzitter, presentator en debatleider. Roos kreeg in 2016 haar eerste dochter. In 2020 maakte het jonge gezin bekend op Instagram dat Roos zwanger is van een zoontje. Hun relatie dateert van medio 2012/2013.

Over hun eerste ontmoeting en het ontstaan hun relatie vertelde Donatello in Margriet: ,,In de zomer van 2012 moest ik een fietsvakantie met vrienden in Frankrijk afbreken, omdat ik in Nederland een training moest geven. De toenmalige presentatrices van het Jeugdjournaal dienden te worden voorbereid op het verkiezingsdebat. Doordat ik daarvoor een deel van mijn vakantie moest opofferen, had ik daar weinig zin in. Dat veranderde op slag toen Roos zich aan me voorstelde. Meteen dacht ik: wat een sprankelende vrouw, dit kan een leuke training worden! Als coach heb ik vaker een klik met mensen, maar dit was van een andere orde. Zeker toen ik verschillende politici speelde en zij me onderbrak en vragen stelde, moest ik verbloemen hoezeer ik van haar onder de indruk was. Dat lukte maar ten dele, want na afloop van de training zei een collega tegen me: ‘Joh, wat was er met jou? Je had zo’n rood hoofd, je leek wel een vrouw in de overgang met opvliegers.’ Toen ik vervolgens vanuit mijn kantoor naar buiten keek, zag ik Roos wegrijden in een stationwagen. Teleurgesteld veronderstelde ik dat ze vast een man en kinderen had. Niet wetende dat zij evenals ik net weer vrijgezel was.”

Influencers | Wat zijn het, hoeveel verdienen ze en hoe word ik influencer?

0

Steeds vaker kom je tegenwoordig beroepen tegen waarvan je niet wist dat ze bestonden. Dit kan komen omdat ze bijvoorbeeld vrij nieuw zijn. Zo kan het je weleens zijn opgevallen dat je nog geen talkshow of entertainmentnieuwsprogramma kunt kijken of er zit wel iemand in die als titel ‘influencer’ draagt. Dit vaak in combinatie met dat deze dan zoveel miljoen ‘volgers’ heeft. Maar wat houdt een influencer zijn nu specifiek in en hoe kan het dat deze mensen zo populair en succesvol zijn geworden in zo korte tijd? In dit artikel geven we daar wat meer informatie over.

Wat is een influencer?

Laten we om te beginnen kijken wat dit alles nu precies inhoudt. Een influencer is iemand die vooral via social media bekend is en mensen beïnvloedt hetzelfde te doen als wat hij of zij doet. Het Engelse woord influence, waar de naam influencer vanaf is geleid, betekent ook beïnvloeden. In hun video’s promoten ze veel verschillende producten, maar er is nog één ding zelfs belangrijker dat ze promoten, namelijk hunzelf. Influencers richten het onderwerp van hun video’s vooral op zichzelf en wat zij doen of leuk vinden. De invloed die zij dan uitoefenen op hun kijkers is dat zij dezelfde dingen doen als de influencer doet.

Vloggers en YouTubers
Een influencer heeft veel overeenkomsten met een andere nieuwe ‘beroepentak’, namelijk de vlogger. Technisch gezien doen beide personen hetzelfde: ze maken op een regelmatige basis video’s waar ze zelf de hoofdrol in spelen en hebben vooral een jonge doelgroep als publiek, die hun volgt op verschillende social mediakanalen, zoals YouTube en Instagram. Het grootste verschil tussen een influencer en een vlogger is meestal de inhoud. Een vlogger kan video’s over van alles maken wat die leuk vindt, terwijl een influencer voor meer dan alleen entertainment wil zorgen. Een influencer wil zijn volgers ook echt iets laten doen in plaats van alleen laten zien wat die leuk vindt of doet in het dagelijks leven. Je kunt dus eigenlijk wel zeggen dat iedere influencer ook een vlogger is, maar niet iedere vlogger is ook een influencer.

Wie zijn bekende Nederlandse influencers?

Influencers krijgen populariteit doordat er veel mensen zijn die hun video’s kijken (volgers). Dit zorgt ervoor dat de video’s ook vaak gekeken worden en daardoor veel ‘views’ krijgen. Hoe meer views een video heeft, hoe populairder deze is. In Nederland timmeren de influencers ook al aardig aan de weg en hebben daarom al veel views en volgers.

Zowel mannen en vrouwen zijn goed vertegenwoordigd in de wereld van de influencers, en dan met name vrij jonge mensen tussen de 20 en 35 jaar doen het goed. Zo waren in 2019 de twee meest invloedrijke influencers Anna Nooshin en Enzo Knol. Anna Nooshin heeft vooral veel volgers op Instagram, zo’n 810 duizend, en Enzo Knol doet het dan weer beter op YouTube, met zo’n 2 miljoen volgers. Dit verschil komt waarschijnlijk omdat Enzo Knol was begonnen in de tijd dat YouTube net trending was en Anna Nooshin toen Instagram steeds populairder werd.

Bekende Nederlanders
Dit zijn twee influencers die ook vooral gericht zijn op het maken van vooral online content. Daarnaast zijn er ook steeds meer influencers die de stap naar de traditionele mediaplatforms hebben gezet en vaak te zien zijn op televisie. Nienke Plas, Kaj Gorgels en Fred van Leer zijn hier bekende voorbeelden van. Uiteraard zijn er ook andere Bekende Nederlanders die zowel bekend zijn in mainstream media als in de rol van influencer, zoals Famke Louise en Shane Kluivert. De Nederlandse influencer met het grootste bereik is Nikkie de Jager, die door haar Engelstalige kanaal NikkieTutorials make-uplessen geeft voor mensen over de hele wereld en ook vaak heen en weer naar de VS vliegt om beroemdheden op te maken.

Hoe verdienen influencers hun geld?

Je zou verwachten dat je met alleen maar video’s van jezelf maken niet bepaald veel geld in het laatje brengt. Maar dit blijkt toch wel het geval te zijn. De grote en bekende influencers hoeven er geen baantje naast te hebben om een vrij luxe leventje te leiden. Hoe doen ze dit?

Allereerst heeft dit te maken met het bereik van de video’s. Op platforms als YouTube kunnen mensen die veel video’s plaatsen en veel views bij de video’s hebben hier geld voor krijgen. Dit is in de meeste gevallen zo’n duizend euro per 1 miljoen views. En als er meerdere miljoenen volgers zijn en de video’s minstens één keer bekijken, dan kan dit snel gaan. Dit is ook het geval bij andere platforms zoals Instagram. Het moderne foto- en videoplatform betaalt ook uit aan mensen met een enorm bereik, maar deze prijs ligt dan in de meeste gevallen iets lager dan bij YouTube. Maar als je beide platforms tegelijk gebruikt kan het heel hard gaan.

Advertenties en sponsoren
Betaald krijgen vanwege het aantal views is de primaire inkomstenbron van de influencer, maar niet de meest succesvolle. Influencers halen vooral hun geld uit advertenties en sponsors. Zoals eerder gezegd proberen influencers hun volgers te beïnvloeden dingen te doen. Bedrijven spelen hier graag op in en maken daarom gebruik van het bereik van de influencer om hun product onder de aandacht te brengen bij de doelgroep.

Influencer marketing
Dit kan doordat de influencer reclame maakt voor het product, de video door het product te laten sponsoren en door het product in beeld te gebruiken. Deze vorm van marketing wordt daarom ook wel influencer-marketing genoemd en is al zeer effectief gebleken. Doordat de influencer betaald krijgt zijn (positieve) mening over het product te geven, krijgt die hier een lekker geldbedrag voor. Vooral de meest invloedrijke influencers kunnen wel duizenden euro’s per keer vragen voor hun aanprijzing.

Influencer-marketing kan heel overduidelijk in de video’s naar voren worden gebracht, maar wordt vaak ook als sluikreclame gebruikt. Dit gebeurt omdat het product bijvoorbeeld wordt genuttigd in beeld en de influencer er zeer positief op reageert omdat die het product heeft genuttigd. Tegenwoordig mag deze vorm van adverteren alleen wanneer er wordt aangegeven dat er een sponsor achter het product zit, anders wordt het gezien als misleiding van de (vooral jonge) doelgroep.

Hoe word ik influencer?

Doordat influencers steeds populairder worden komen er ook steeds meer mensen die zelf influencer willen worden. Alleen, hoe doe je dit? Hoe kun je ervoor zorgen dat je je brood kunt verdienen door het maken van video’s over jezelf en wat je doet?

Kies je doelgroep
Het is hierbij allereerst belangrijk dat je weet wat voor video’s je wilt maken en dat deze video’s ook geschikt zijn voor je doelgroep. Dit is zowel op het gebied van de content als de interesses van je doelgroep. Zo zullen er niet zo snel influencers zijn die over statische cijfers gaan vloggen, laat staan als dit bedoeld zijn voor kinderen van de basisschool. Daarnaast is het ook belangrijk dat je weet hoe je de video’s moet maken en deze kunt bewerken. Je hoeft zelf niet per se bekend te zijn met de bewerking van video’s, zolang je maar iemand hebt die deze productie voor je over kan nemen.

Promoot jezelf
Daarnaast is het belangrijk dat je jezelf promoot. Het hebben van een YouTubekanaal is niet voldoende, je doelgroep moet weten dat je er bent. Alleen dan kun je veel views krijgen en kunnen sponsors interesse in je krijgen om je te ondersteunen. Tot slot heb je natuurlijk veel tijd en energie nodig om alles goed te kunnen doen. Je volgers verwachten veel video’s in een korte tijd en willen al meerdere video’s willen zien wanneer ze je kanaal voor de eerste keer tegenkomen. In deze video’s moet zowel regelmaat als variatie zitten, zodat iedere video leuk is om te kijken.

Slapend rijk worden
Het kan soms lang duren voordat je echt bekend raakt binnen de wereld van influencers. Hierbij is en blijft het belangrijk jezelf te verkopen, uniek te zijn en content te leveren die je doelgroep wil zien. Alleen op deze manier kun je bijna letterlijk slapend rijk worden.